Garanti
5 års garanti ved reparationer
Garantien dækker fejl forårsaget af manglende eller fejlagtig håndværksmæssige udførsel, som måtte være opstået i forbindelse med reparationen eller i løbet af garantiperioden.
Din garanti for godt håndværk
Medmindre andet udtrykkeligt fremgår i forbindelse med reparation eller ompolstring, yder dahl & juul - Interiør en garantiperiode på i alt 60 måneder. Garantiperioden løber fra det tidspunkt, hvor møblet tilbageleveres til kunden efter endt reparation og ophører 60 måneder efter denne leveringsdato. Indleveres møblet til reparation i garantiperioden, repareres fejlen uden beregning og efter endt reparation, fortsætter garantiperioden til udløb efter den oprindelige leveringsdato.
Garantien dækker følgende
- Fejl forårsaget af manglende eller fejlagtig håndværksmæssige udførsel, som måtte opstå i forbindelse med og efter reparationen. Eksempelvis fejl på samlinger, syninger, opbygning m.m.
-
- For at gøre garantien og garantikrav gældende skal du fremvise den originale faktura, som du modtog ved reparationen eller ompolstringen.
Garantien dækker ikke
- Skader på vat, skum, gjorde, fjedre, møbeltekstiler m.m. som er opstået gennem almindelig slidtage, fejlagtig rengøring eller vedligeholdelse.
- Enhver slidtage på begrænsede områder af møbeltekstilet, forårsaget af misfarvning eller skarpe genstande som f.eks. bilnøgler m.m.
- Defekte eller ødelagte syninger, herunder tråd som over tid er opløst af væsker.
- Enhver forkert håndtering af møblet som har forårsaget skader på det reparerede.
Reklamationsret ved reparationer
I Iovgivningen er der ikke fastsat en bestemt tid for, hvor længe en reparation skal holde.
Reparationer er omfattet af forældelsesloven, der i princippet giver dig mulighed for at klage i op til tre år. Du skal imidlertid altid reklamere inden for rimelig tid, efter du har opdaget fejlen, ellers risikerer du at miste dit krav på grund af passivitet.