Garanti

 

5 års garanti ved reparationer

Garantien dækker fejl forårsaget af manglende eller fejlagtig håndværksmæssige udførsel, som måtte være opstået i forbindelse med reparationen eller i løbet af garantiperioden.

 

 

Din garanti for godt håndværk

Medmindre andet udtrykkeligt fremgår i forbindelse med reparation eller ompolstring, yder dahl & juul - Interiør en garantiperiode på i alt 60 måneder. Garantiperioden løber fra det tidspunkt, hvor møblet tilbageleveres til kunden efter endt reparation og ophører 60 måneder efter denne leveringsdato. Indleveres møblet til reparation i garantiperioden, repareres fejlen uden beregning og efter endt reparation, fortsætter garantiperioden til udløb efter den oprindelige leveringsdato.

 
 

 
 

Garantien dækker følgende

  • Fejl forårsaget af manglende eller fejlagtig håndværksmæssige udførsel, som måtte opstå i forbindelse med og efter reparationen. Eksempelvis fejl på samlinger, syninger, opbygning m.m.

-

  • For at gøre garantien og garantikrav gældende skal du fremvise den originale faktura, som du modtog ved reparationen eller ompolstringen.

Garantien dækker ikke

  • Skader på vat, skum, gjorde, fjedre, møbeltekstiler m.m. som er opstået gennem almindelig slidtage, fejlagtig rengøring eller vedligeholdelse.
  • Enhver slidtage på begrænsede områder af møbeltekstilet, forårsaget af misfarvning eller skarpe genstande som f.eks. bilnøgler m.m.
  • Defekte eller ødelagte syninger, herunder tråd som over tid er opløst af væsker.
  • Enhver forkert håndtering af møblet som har forårsaget skader på det reparerede.
 
 
 

 

Reklamationsret ved reparationer

I Iovgivningen er der ikke fastsat en bestemt tid for, hvor længe en reparation skal holde.

Reparationer er omfattet af forældelsesloven, der i princippet giver dig mulighed for at klage i op til tre år. Du skal imidlertid altid reklamere inden for rimelig tid, efter du har opdaget fejlen, ellers risikerer du at miste dit krav på grund af passivitet.

Læs mere om reklamationsret på reparationer her »